Odpowiedz 

Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diody i NE555
02-01-2011, 16:42
Diody i NE555
Cześć.

Jestem nowy w temacie układów cyfrowych i chciałbym się dowiedzieć jak podłączać diody do wyjść scalaków, żeby dowiedzieć się czy jest stan niski czy wysoki. Przykładowo podłączyłem timer 555 zgodnie z kalkulatorem tego wortalu, tak żeby działał z częstotliwością 2 Hz (chodzi o to żeby efekt dało się zobaczyć), ale jak podłączę diodę szeregowo z rezystorem do wyjścia to ona świeci się cały czas i teraz nie wiem czy cały timer jest źle połączony (nawet jak odłączę "reset" to dalej się dioda świeci) czy samo połączenie diody na wyjściu jest złe.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
02-01-2011, 18:26
RE: Diody w układach cyfrowych
Schemat w kalkulatorze powinien być ok, w końcu został wzięty z dokumentacji producenta.
Tam nie powinno być błędów. Obliczenia również są wykonywane wg. wzorów z dokumentacji i o ile nie psuje się nic po drodze, to wartości elementów też powinny być dobre. Jak dokładnie podłączona została dioda z rezystorem - z jednej strony jest przyłączona do układu, to jasne, ale gdzie został dołączony drugi koniec? I jak z kierunkiem włączenia diody (anoda/katoda)?
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
02-01-2011, 20:22
wyjście licznika (pin 3) do 1. nóżki rezystora np. 220 Omów, a 2. nóżka do anody diody LED (czerwonej), z kolei katoda do tej samej masy co licznik 555.
02-01-2011, 21:30
Połączenie wygląda na dobre i o ile układ jest zasilany to powinno być ok. Może podaj wartości rezystorów i kondensatora, którymi ustala się czas trwania impulsu. Gdyby były nieprawidłowe, częstotliwość mogła by być albo tak duża, że impulsy zlewały by się w ciągły obraz, albo zbyt małą i impuls można by zinterpretować jako ciągłe zaświecenie.