Odpowiedz 

Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sklejenie i naprawa obudowy gramofonu.
31-08-2017, 10:52
Sklejenie i naprawa obudowy gramofonu.
Witam Serdecznie,
Szukam pomocy w dziedzinie stolarskiej.Chodzi tutaj o drewnianą obudowę/ramę nośną gramofonu-"Fonomaster 76".Pod wpływem lat klej wysechł,całość rozpadła się na łączeniach,na dodatek poprzedni użytkownik pomalował ją czarną farbą niewiadomego pochodzenia(brzydko pachnie).
Nie jestem stolarzem tylko elektronikiem dlatego trafiłem tutaj na forum.
Prosiłbym o pomoc m.in.
-jakim klejem skleić całość ? Butaprem,Wikol ?
-Czym usunąć starą farbę ? Nitro czy inny środek
Obudowa wykonana jest ze sklejki-płyty wiórowej,łączonej klejem i długimi zszywkami.Za każdą radę serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-09-2017, 18:58
RE: Sklejenie i naprawa obudowy gramofonu.
Kleić Wikolem, ale po posmarowaniu trzeba dobrze docisnąć elementy do siebie i pozostawić tak na kilka godzin.
Starą farbę najlepiej zeszlifować. Delikatnie, tak aby nie zetrzeć całej warstwy sklejki. Najlepiej zrobić to ręcznie kostką ścierną.
Można też spróbować zmyć ją jakimś rozpuszczalnikiem, ale pewnie jest już tak stara, że nie da się.
Kiedyś odrestaurowywałem tak stare organy elektroniczne. Z tym, że były robione ze sklejki z szlachetnego drewna. Po pomalowaniu bezbarwnym lakierem do podłóg, wyglądały nawet nieźle.
06-09-2017, 23:51
Kiedyś kombinowałem ze sklejeniem gramofonu, jednak finalnie poszedł w piach. Rozkleiło się zwyczajnie :/
25-05-2018, 22:37
Ja powiem szczerze, że mimo sentymentu wolałbym kupić coś nowego. Fajną propozycją może być np. https://www.avpartner.pl/pioneer-plx-1000.html pioneer plx 1000. Ma fajne nowoczesne funkcje, więc i muzyka będzie całkiem inaczej brzmiała. Wiem, że to dodatkowy wydatek, ale jeśli już w coś inwestujemy, to się opłaca.
27-05-2018, 19:14